Text size

 

 

Czech English French German Italian Portuguese Russian Slovak Spanish Ukrainian
wtorek 20 kwiecień 2021

Noga z gazu.

1-DSC 2836Z dniem 17 kwietnia br. została wprowadzona ''STREFA OGRANICZONEJ PRĘDKOŚCI 30 km/h'' dla następujących ulic:
Bławatkowa, Zana, Jabłoniowa, Rolnicza, Brzozowa i Ogrodowa.
Prosimy o przestrzeganie limitu prędkości.

Przedłużenie zasad bezpieczeństwa do 25 kwietnia 2021 r.

W związku z wytycznymi Rządu RP i przedłużeniem obowiązujących obostrzeń do 25 kwietnia br. funkcjonowanie Urzędu Gminy Marklowice pozostaje na dotychczasowych zasadach.

Program Czyste Powietrze - informacja!

W związku z wprowadzonymi obostrzeniami związanymi z pandemią COVID 19 od dnia 29 marca do 18 kwietnia 2021 roku Punkt Przyjmowania Wniosków w ramach Programu Czyste Powietrze będzie nieczynny.

Nabór wniosków na wymianę nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe

Wójt Gminy Marklowice ogłasza nabór wniosków na wymianę nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe na:
• kocioł węglowy z automatycznym podawaniem paliwa 5 klasy wg kryteriów zawartych w normie PN EN 303-5:2012,
• kocioł na pelet drzewny 5 klasy wg kryteriów zawartych w normie PN EN 303-5:2012,
• kocioł zgazowujący drewno 5 klasy wg kryteriów zawartych w normie PN EN 303-5:2012,
• pompę ciepła do ogrzewania pomieszczeń,
• ogrzewanie elektryczne,
• kocioł gazowy kondensacyjny lub z zamkniętą komorą spalania,
zgodnie z Zasadami udzielania dotacji celowej w ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji w Gminie Marklowice.
W przypadku zakwalifikowania wniosku, wymiana kotła może nastąpić dopiero po podpisaniu umowy z Gminą Marklowice, jednak nie później niż do dnia 30 listopada 2021r.
Wnioski można składać w Urzędzie Gminy Marklowice poprzez wrzucenie do skrzynki podawczej znajdującej się przy punkcie obsługi klienta na parterze budynku urzędu gminy w dniach od 12 do 23 kwietnia 2021r.
Druk wniosku jest dostępny na stronie internetowej gminy oraz przy punkcie obsługi klienta na parterze budynku urzędu gminy.

Dokumenty do pobrania:

Druk wniosku word

Druk wniosku pdf

Uchwała Rady Gminy Marklowice nr XXVII/158/21 z dnia 11 marca 2021 roku

Od 1 kwietnia trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021

spisodmajaZ uwagi na epidemię wywiady bezpośrednie w spisie powszechnym nie będą realizowane do odwołania.
Spisać można się poprzez:
- Internet - https://spis.gov.pl/
- lub infolinię - 22 279 99 99.

Rozliczenie PIT za 2020 przez emerytów i rencistów - informacja

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wodzisławiu Śl. w związku z trwającą akcją składnia zeznań podatkowych za rok 2020 przekazuje informację dla emerytów i rencistów:

Informacja dla seniorów

Rozliczenie PIT dla seniorów

Informacja Ośrodka Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Marklowicach informuje, że ze względu na wprowadzone obostrzenia wynikające ze stanu epidemii Covid-19 oraz zwiększenie się ogólnej liczby zachorowań, dział świadczeń rodzinnych wprowadza ograniczenia w swoim funkcjonowaniu.
Od dnia 1 kwietnia 2021r. zostaje ograniczona możliwość osobistego składania wniosków.
Z pracownikami działu świadczeń rodzinnych można kontaktować się w następujący sposób:
- telefonicznie- 32 455 06 84, 507 494 232
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej (wszelką korespondencję można kierować na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Marklowicach, ul. Wyzwolenia 71, 44-321 Marklowice)
- za pośrednictwem poczty elektronicznej- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
- za pośrednictwem specjalnie przygotowanej urny na dokumenty umieszczonej w holu przed wejściem do biura świadczeń rodzinnych
W sytuacjach wymagających osobistego stawiennictwa w dziale świadczeń rodzinnych, wnioskodawcy będą przyjmowani po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu godziny i terminu wizyty.

Komunikat o funkcjonowaniu urzędu od 29 marca do 9 kwietnia 2021 r.

Z uwagi na poważny wzrost zachorowań na COVID-19 na terenie Rzeczypospolitej Polskiej od poniedziałku 29 marca do 9 kwietnia 2021 r. wprowadzam ograniczenia w funkcjonowaniu urzędu gminy.
Apeluję, by sprawy załatwiać telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Wnioski nadal można składać w skrzynce podawczej na parterze urzędu.
Podaję numery telefonów do załatwiania poszczególnych spraw:
1) centrala – sekretariat urzędu – 32 459 28 00, fax. 32 459 28 02, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.,
2) sekretariat zastępcy wójta – 32 459 28 30, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. w sprawach:
- architektury, mienia komunalnego, geodezji, wycinki drzew i krzewów – 32 459 28 32,
- utrzymania infrastruktury drogowej – 32 459 28 34,
- inwestycji – 32 459 28 36,
- ochrony środowiska, utrzymania czystości i porządku oraz informacji o śmieciach – 32 459 28 35,
3) Sprawy obywatelskie:
- sekretarz gminy – 32 459 28 21, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.,
- dowody osobiste, działalność gospodarcza, koncesje, wybory, sprawy wojskowe, karta dużej rodziny – 32 459 28 40 (42).
4) Sprawy społeczne:
- kultura, sport, ochrona zdrowia, organizacje pozarządowe – 32 459 28 05 (06), e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..
5) Finanse, budżet:
- wymiar i księgowość podatkowa, akcyza – 32 459 28 13,
- podatki – 32 459 28 11,
- opłaty za śmieci – 32 459 28 17.

Bezpośrednia obsługa klientów w spawach niezbędnych odbywać się będzie po uprzednim telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu terminu:
- od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30 do 15.30,
- w czwartki od 7.30 do 16.00,
- w piątki od 7.30 – 14.00
w piątek 2 kwietnia 2021 r. (Wielki Piątek) urząd gminy będzie nieczynny,
z zachowaniem następujących zasad:
1) należy wcześniej umówić się telefonicznie lub mailowo z urzędnikiem,
2) na spotkanie należy przybyć punktualnie,
3) klienci muszą założyć maseczki ochronne,
4) muszą zachowywać bezpieczne odległości pomiędzy osobami,
5) przy stanowisku obsługi może być jedna osoba z wyłączeniem osoby/osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów (nie dotyczy opiekunów dzieci i osób starszych lub niepełnosprawnych).
6) na terenie urzędu można poruszać się wyłącznie w obecności urzędnika.

Jeszcze raz proszę, z uwagi na zagrożenie zakażeniem koronawirusem, w trosce o Wasze zdrowie i pracowników urzędu byście ograniczyli Państwo do minimum osobiste załatwianie spraw w urzędzie.

Więcej artykułów…

  1. Czy właściciel nieruchomości może nie zgodzić się na przeprowadzenie kontroli spalania odpadów lub przestrzegania uchwały antysmogowej?
  2. Informacja ARiMR 31 marca ruszają dwa nabory wniosków z PROW 2014-2020
  3. PROJEKT "ZDROWO I SPORTOWO W MORAWSKICH WROTACH"
  4. UCHWAŁA ANTYSMOGOWA DLA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO – TERMINY WYMIANY STARYCH KOTŁÓW !
  5. Informacja Urzędu Skarbowego w sprawie rozliczeń podatku za rok 2020

Strona 1 z 88

Adres

Urząd Gminy Marklowice
ul. Wyzwolenia 71
44-321 Marklowice

Kontakt

tel. (+48 32) 45 92 800
fax. (+48 32) 45 92 802
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Urząd Gminy czynny:

GODZINY URZĘDOWANIA

pon. wto. śro. od godz. 7:30 do godz. 15:30
czwartek od godz. 7:30 do godz. 17:00
piątek od godz. 7:30 do godz. 14:00